Analitycy firmy Strategy Analytics opublikowali najnowszy raport dotyczący globalnego rynku komputerów osobistych w trzecim kwartale tego roku.

W okresie od lipca do września Apple sprzedało 6,5 miliona komputerów co przełożyło się na 10-procentowy udział w rynku. Rok do roku firma również zanotowała 10-procentowy wzrost. Analitycy twierdzą, że tak wysoki poziom sprzedaży był możliwy dzięki ogromnemu zainteresowaniu MacBookami Air z procesorem M1.

Na pierwszym miejscu uplasowało się Lenovo. 23-procentowy udział w rynku był możliwy dzięki sprzedaży ponad 15 milionów komputerów. Drugie miejsce przypadło HP. Firma sprzedawała 14,3 miliona urządzeń co przełożyło się na 21-procentowy udział. Na podium znalazł się również Dell z 18-procentowym udziałem. Firma może pochwalić się ponad 12 milionami sprzedanych komputerów. W zestawieniu znalazł się również Asus ze sprzedażą na poziomie 5,1 miliona komputerów (8-procentowy udział).

W trzecim kwartale tego roku wszyscy producenci sprzedali łącznie niemal 70 milionów komputerów. Rok do roku to wzrost o osiem procent.