Nielsen Media Research to firma specjalizująca się w telemetrycznych badaniach oglądalności telewizji. W ubiegłym roku zaczęła ona także publikować rankingi oglądalności serwisów streamingowych. W ostatnim z nich po raz pierwszy uwzględniono Apple TV+.

Serial komediowy „Ted Lasso" zadebiutował w rankingu Nielsena na piątym miejscu w kategorii najpopularniejszych seriali oryginalnych. Według badań firmy widzowie spędzili z nim łącznie 509 milionów minut między 20 a 26 września (dla porównania - zajmujący pierwsze miejsce w rankingu serial „Squid Games" Netfliksa był oglądany przez 1,91 miliarda minut). Wysoka oglądalność w tym okresie to zapewne w dużej mierze następstwo sukcesu tego serialu podczas tegorocznej ceremonii rozdania nagród Emmy, która odbyła się właśnie 20 września, gdzie zdobył on aż siedem statuetek. Przedstawiciele Nielsen Media Research przyznają jednak, że gdyby wcześniej zaczęli uwzględniać Apple TV+ w swoich rankingach, mógłby on już jakiś czas temu znaleźć się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych seriali oryginalnych z serwisów streamingowych.

„Ted Lasso" to serial komediowy opowiadający o trenerze futbolu amerykańskiego, który przeprowadza się do Anglii by rozpocząć nową karierę jako trener piłki nożnej, mimo iż nie ma zielonego pojęcia o tym sporcie. Jest to obecnie najpopularniejszy i najbardziej nagradzany serial z Apple TV+. Aktualnie w katalogu wspomnianej usługi są dostępne jego dwa sezony, a Apple zamówiło już też kolejny.

Źródło: The Hollywood Reporter