Analitycy firmy opublikowali Canalys opublikowali najnowsze dane dotyczące globalnej sprzedaży urządzeń typu wearables w drugim kwartale tego roku. Dostępne są dwie analizy.

Pierwsza z nich dotyczy wyłącznie smart zegarków. W tym przypadku bezkonkurencyjnym liderem jest Apple. W okresie od kwietnia do czerwca firma sprzedała 7,9 miliona zegarków co przełożyło się na 31,1-procentowy udział w rynku. Rok do roku firma zanotowała niemal 30-procentowy wzrost sprzedaży. Drugie miejsce z 9-procentowym udziałem zajął Huawei - sprzedaż 2,3 miliona sztuk. Trzecia lokata przypadała Garminowi. Firma dzięki sprzedaży 1,9 miliona zegarków może pochwalić się 7,6-procentowym udziałem. W zestawieniu znalazł się jeszcze Samsung oraz Xiaomi. Obie firmy sprzedały odpowiednio 1,8 oraz 1,5 miliona sztuk.

W tym okresie wszyscy producenci sprzedali łącznie 25,4 miliona smart zegarków. Rok do roku to niemal 38-procentowy wzrost.

Drugie zestawienie uwzględnia zarówno smart zegarki jak i różnego rodzaju smart opaski. W tym przypadku prym wiedzie Xiaomi. Chińska firma sprzedała łącznie 8 milionów urządzeń, co przełożyło się ma 19,6-procentowy udział. Drugie miejsce z 19,3-procentowym udziałem zanotowało Apple. Trzecia lokata przypadła firmie Huawei dzięki sprzedaży 3,7 miliona urządzeń. W analizie uwzględniono jeszcze Fitbita oraz Samsunga. Obie firmy mogą pochwalić się sprzedażą na poziomie 3 oraz 2,5 miliona sprzętów.

W drugim kwartale tego roku wszyscy producenci sprzedali łącznie niemal 41 milionów smart zegarków oraz opasek. Rok do roku to 5,6-procentowy wzrost.

Źródło: 9To5Mac