Nadchodzi ważna zmiana regulaminu App Store dla usługodawców oferujących treści na żądanie
W efekcie ugody w sprawie toczącej się przed japońskim urzędem antymonopolowym Apple wprowadzi zmianę w regulaminie sklepu z aplikacjami App Store – bardzo ważną dla usługodawców oferujących treści na żądanie, takich jak m.in. Netflix, Spotify. Zmiana dotyczy dedykowanych aplikacji dla iOS – zwanych przez Apple „czytnikami” – za pomocą których usługodawcy ci oferują dostęp do swoich treści użytkownikom iPhone'ów czy iPadów.
Chodzi o zakaz, który nie pozwalał im umieszczać w aplikacjach dostępnych w App Store linków bezpośrednio do serwisu web pozwalającego na zarządzenie kontem użytkownika, a więc także subskrybowanie usług z pominięciem systemu płatności i subskrypcji Apple (a więc i prowizji tej firmy). Ograniczenie to było od lat przedmiotem ostrego sporu między Apple i Netfliksem. Serwis ten zrezygnował z oferowania płatności w swojej aplikacji dla iOS w 2018 roku.
Efektem ugody sprawy toczącej się przed japońskim urzędem antymonopolowym jest nie tylko zgoda na zapłacenie 100 milionów dolarów, ale właśnie wprowadzenie zmiany w wytycznych dla deweloperów dystrybuujących w sklepie App Store swoje aplikacje oferujące dostęp do treści na żądanie. Od przyszłego roku będą oni mogli umieścić w aplikacji jeden link prowadzący do panelu zarządzania profilem użytkownika w webowej wersji danego serwisu, gdzie poza zmianą danych będzie on mógł m.in. zapisać się do płatnej subskrypcji. Dodatkowo deweloperzy będą mogli informować o możliwości płatności poza ich aplikacją dla iOS, a więc poza sklepem App Store, np. poprzez stronę web. Dzięki temu będą mogli zaoferować im własne ceny za usługę, zamiast tych, narzuconych przez Apple.