Serwis Spotify, będący jednym z głównych konkurentów Apple Music, oferuje obecnie klientom dwa rodzaje kont - darmowe i Premium. Niedawno ruszyły jednak testy nowego planu, noszącego nazwę Spotify Plus.

Użytkownicy korzystający z darmowej wersji Spotify muszą liczyć się z wieloma niedogodnościami i utrudnieniami, poczynając od reklam pomiędzy piosenkami a kończąc na ograniczeniach w wybieraniu utworów do odsłuchania i pomijaniu niechcianych pozycji na playlistach. Jak nietrudno się domyślić wszystkie te problemy eliminuje płatna wersja Premium. Spotify Plus ma być rozwiązaniem pośrednim między obiema dostępnymi obecnie opcjami. Ma on kosztować znacznie taniej niż abonament Premium i oferować większość związanych z nim udogodnień z wyjątkiem jednego - braku reklam.

Konkretna cena planu Spotify Plus nie została jeszcze ustalona, gdyż firma jak na razie w ramach testu oferuje go różnym osobom w różnych cenach, by sprawdzić ich reakcje. Niektórzy użytkownicy w Stanach Zjednoczonych otrzymali możliwość wykupienia go za 0,99 USD miesięcznie, co stanowi jedną dziesiątą tamtejszej ceny standardowego planu Premium. Gdyby w Polsce plan ten został wprowadzony z podobnym przelicznikiem, kosztowałby zapewne 1,99 zł miesięcznie.

Przedstawiciele Spotify poproszeni o komentarz w sprawie nowego planu potwierdzili, że testują takie rozwiązanie, zaznaczając jednak, że na chwilę obecną nie ma pewności, czy kiedykolwiek zostanie ono udostępnione dla szerszego grona odbiorców.

Źródło: The Verge