Twórcy dobrze znanej czytelnikom MyApple usługi Setapp opublikowali wczoraj bardzo ciekawy raport dotyczący tego, czego użytkownicy komputerów Mac oczekują od aplikacji dla tych komputerów i co kieruje ich przy wyborze programów. To pierwsze tego typu opracowanie dotyczące aplikacji dla Maca.

W badaniu przeprowadzonym w dniach 14 - 15 kwietnia bieżącego roku wzięło udział 462 użytkowników komputerów Mac z USA.

Użytkownicy komputerów Mac, zdaniem twórców raportu, mają zainstalowane średnio 31 różnych aplikacji z czego na co dzień korzystają z około 12 z nich. Użytkownicy, którzy wzięli udział w badaniu w ciągu ostatnich 12 miesięcy wydali średnio nia nie 36 dolarów.

Wśród przebadanych użytkowników przeważają ci (38%), którzy nie mają określonych preferencji w kwestii tego, czy lepsza jest subskrypcja, czy jednorazowy zakup. Ich zdaniem wszystko zależy od danego programu i ich potrzeb. 36% preferuje jednorazowe zakupy. Zwolenników subskrypcji jest zdecydowanie mniej, bo jedynie 14%.

Z kolei wśród najważniejszych czynników mających wpływ o decyzję o zakupie programów użytkownicy wymieniają przede wszystkim ich przeznaczenie (50%), na drugim miejscu jest cena (44%), a na trzecim bezpłatny okres próbny (38%). Duże znaczenie ma także rekomendacja znajomych (24%), różnego rodzaju rabaty i promocje (23%) oraz reputacja twórcy danego programu. Na ten ostatni czynnik wskazało 20% badanych. Użytkownicy przykładają też ogromne znaczenie do bezpieczeństwa aplikacji (57%), bogactwa oferowanych przez nie funkcji (47%) oraz wrażeń użytkowych i interfejsu użytkownika (44%).

Wśród czynników, które zniechęcają do zakupu danego programu użytkownicy wymieniają przede wszystkim wysoką cenę (42%), obecność darmowej alternatywy (38%), rzadkie z niego korzystanie (38%) i negatywne oceny innych użytkowników (37%).

Cały raport w formacie PDF dostępny jest tutaj.

Źródło Setapp