Tracked - Apple publikuje kolejną reklamę dotyczącą zabezpieczeń prywatności w iOS
Jedną z najważniejszych nowości wprowadzonych w ostatniej dużej aktualizacji systemu iOS były nowe zabezpieczenia prywatności, ułatwiające użytkownikom blokowanie elementów śledzących w aplikacjach. Na oficjalnym kanale Apple w serwisie YouTube opublikowano dziś nowy spot reklamowy promujący tę funkcję.
Trwająca nieco ponad minutę reklama zatytułowana „Tracked" w humorystyczny sposób pokazuje, jak wygląda korzystanie ze smartfona, gdy wszystkie aplikacje próbują śledzić nasze działania i zbierać informacje na nasz temat. Aplikacje naruszające prywatność przedstawione są w niej jako wścibscy, natarczywi ludzie, podążający wszędzie za głównym bohaterem. Dopiero nowa funkcja systemu iOS pozwala mu pozbyć się ich ze swego otoczenia i odzyskać spokój i prywatność.
Jest to już druga reklama poświęcona nowym zabezpieczeniom prywatności opublikowana przez Apple w ciągu ostatniego miesiąca. Poprzednia przedstawiała ten temat w bardziej dosłowny i konkretny sposób, wyjaśniając użytkownikom jak działa nowa funkcja i dlaczego warto z niej korzystać.