W ostatnich tygodniach Apple podejmuje coraz wyraźniejsze kroki w kierunku rozbudowy swojej platformy reklamowej. Jak donosi serwisu Business Insider, pracę w tej firmie znalazł niedawno znany specjalista w tej dziedzinie - Antonio Garcia Martinez.

Antonio Garcia Martinez był założycielem platformy reklamowej AdGrok, która w 2011 roku została kupiona i wchłonięta przez Twitter, gdzie przez jakiś czas pełnił on rolę doradcy. Między 2011 a 2013 rokiem pracował w firmie Facebook, gdzie był jedną z najważniejszych osób odpowiedzialnych za rozwój należącej do niej sieci reklamowej. Największym projektem, który tam nadzorował, była nieistniejąca już giełda reklam FBX. W 2016 roku wydał on popularną autobiograficzną książkę Chaos Monkeys, w której opisał m.in. pracę we wspomnianej firmie. Z jego profilu w serwisie LinkedIn wynika, iż w Apple będzie zajmował się pracą nad platformą obsługującą reklamy m.in. w App Store i Apple News.

Apple udostępniło niedawno w systemie iOS nowe zabezpieczenia prywatności, ułatwiające użytkownikom blokowanie elementów śledzących w aplikacjach. Wielu specjalistów od marketingu w branży gier i aplikacji mobilnych uważa, że prawdziwym powodem ich wprowadzenia nie była ochrona prywatności użytkowników, lecz chęć przejęcia części biznesu reklamowego takich firm jak Facebook czy Google. Istnieje bowiem spore prawdopodobieństwo, że gdy oferowane przez nie reklamy spersonalizowane stracą na znaczeniu ze względu na utrudnione śledzenie użytkowników, wielu deweloperów zdecyduje się na wykupienie reklam bezpośrednio w App Store.

Jakby na potwierdzenie tej teorii Apple zaraz po wprowadzeniu nowych zabezpieczeń postanowiło też dodać w App Store nowe miejsce na reklamę. Zatrudnienie Martineza wydaje się być kolejnym dowodem na to, iż Apple rzeczywiście zamierza wykorzystać osłabienie rywali na rynku reklamowym i rozbudować swoją ofertę w tym zakresie.

Źródło: Business Insider