Jedną z najważniejszych nowości w systemie iOS 14.5 jest funkcja App Tracking Transparency pozwalająca kontrolować, które aplikacje mogą śledzić naszą aktywność w aplikacjach i witrynach innych firm dla celów reklamowych oraz dla brokerów informacji.

Po niemal dwóch tygodniach od premiery tego systemu analitycy Flurry Analytics opublikowali raport dotyczący przyjęcia tej funkcji przez użytkowników.

Według nich aż 96% użytkowników iPhone'ów z zainstalowanym iOS 14.5 włączyło opcję, która uniemożliwia ich śledzenie. Badanie zostało przeprowadzone na grupie 2,5 miliona użytkowników w Stanach Zjednoczonych. Na początku aż 98% osób korzystało z tej opcji, natomiast z upływem czasu wynik ten ulegał delikatnej zmianie.

W przypadku badania globalnego wynik ten jest nieco gorszy i wynosi 88% (próbka 5,3 miliona użytkowników). Od początku oscyluje on pomiędzy 87 a 89-procentami.

Delikatne wahania mogą być efektem między innymi ruchów ze strony na przykład Facebooka, który w swoich aplikacjach - Instagram oraz WhatsApp - zaczął wyświetlać informacje o tym, że aplikacje mogą być płatne z powodu wprowadzonych ograniczeń.

Źródło: Flurry