Facebook stworzy własną platformę z podcastami i „pokoje głosowe" w stylu Clubhouse
Portal społecznościowy Facebook zapowiedział wczoraj wprowadzenie nowych funkcji związanych z dźwiękiem. Mają one stanowić odpowiedź na zmieniające się potrzeby i zainteresowania użytkowników.
Pierwszą nowością ma być udostępnienie użytkownikom zestawu prostych narzędzi do nagrywania i edycji dźwięku (m.in. przycinania nagrań, nakładania na nie różnych efektów i dodawania muzyki w tle). Ma to umożliwić im tworzenie i publikowanie na Facebooku krótkich nagrań głosowych w sposób zbliżony do tego, w jaki teraz publikuje się tam nagrania wideo. Opcja ta ma być wprowadzana stopniowo na przestrzeni najbliższych kilku miesięcy. Początkowo testować ją będą mogli tylko wybrani użytkownicy, jednak z czasem zostanie udostępniona dla wszystkich.
Facebook zamierza też uruchomić własną platformę z podcastami wbudowaną w serwis społecznościowy. Twórcy podcastów będą mogli dzięki temu publikować kolejne odcinki bezpośrednio na swoich facebookowych profilach, zamiast odsyłać użytkowników serwisu do zewnętrznych platform, korzystając przy tym z wbudowanego w portal systemu polubień, komentarzy i udostępnień. Algorytmy Facebooka mają zaś ułatwić odnajdywanie nowych podcastów dopasowanych do zainteresowań użytkowników. Aplikacja dla iOS ma umożliwić odtwarzanie podcastów w tle.
Ostatnią zapowiedzianą nowością są „pokoje audio", stanowiące odpowiedź Facebooka na rosnącą popularność aplikacji Clubhouse, które mają zostać udostępnione już latem tego roku. Pozwolą one użytkownikom brać udział w różnego rodzaju internetowych konferencjach i debatach prowadzonych na żywo za pomocą czatu głosowego. Opcja ta ma być powiązana z grupami tworzonymi na Facebooku, jednak powstaną też specjalne pokoje niepowiązane z konkretnymi grupami, w których będzie można np. posłuchać na żywo wywiadów z różnymi osobami publicznymi.
Przedstawiciele Facebooka zapowiedzieli też, że wszystkie nowe opcje będą umożliwiały użytkownikom zarabianie na tworzonych i publikowanych przez siebie treściach. Nie ujawniono jednak żadnych szczegółów na ten temat (choć jedna z grafik w oficjalnej prezentacji wskazuje na to, iż jedną z opcji będzie organizacja zbiórek pieniędzy w „pokojach audio").
Źródło: Facebook