Ostatnio nie brakuje nam ciekawych reklam nawiązujących do produktów Apple. Tym razem naszą uwagę zwróciło wideo promujące czytnik e-booków Kindle.

Jak wiadomo, ekran iPada nie sprawdza się najlepiej w ostrym świetle. Nic w tym dziwnego, w końcu jest to nadal matryca LCD. Inaczej ma się sprawa z Kindle, który swoje działanie opiera na technologii e-ink, dzięki czemu przy każdym świetle obraz jest wyraźny. Wyraźnie widać to w reklamie, gdzie Kindle deklasuje pod tym względem sprzęt Apple (mimo tego, że nigdzie na obudowie nie zobaczymy jabłka, natychmiast wiadomo, o jakie urządzenie chodzi).

Ponadto warto zwrócić uwagę na wypowiedź, która pada podczas reklamy:

It's a Kindle. 139 dollars. I actually paid more for these sunglasses.
Jest to wyraźne nawiązanie do słów, jakich Jeff Bezos (prezes Amazon.com) użył podczas niedawno przeprowadzonego wywiadu.

Oczywiście Amazon w swojej reklamie nie wspomina o tym, że iPad nie należy do tej samej kategorii co Kindle - to przecież tablet z tysiącem funkcji a nie czytnik e-booków.