Analitycy Sensor Tower opublikowali raport dotyczący wydatków w amerykańskim App Store w 2020 roku.

Zestawienie zawiera informacje dotyczące zarówno płatnych aplikacji jak i mikropłatności wewnątrz programów. Warto podkreślić, że dane nie dotyczą transakcji w ramach szeroko rozumianego rynku e-commerce. W związku z tym nie uwzględniono płatności na przykład w Uberze czy w sklepie Amazona.

W okresie od stycznia do grudnia użytkownicy App Store wydali średnio 138 dolarów amerykańskich. W porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku jest to wzrost o 38%. Natomiast w 2018 roku w App Store wydano średnio 79 dolarów.

Największy wzrost sprzedaży zanotowano w kategorii Zjęcia oraz Wideo. W porównaniu do 2019 roku to wzrost o 56%. W przypadku gier wzrost to 43%. Użytkownicy coraz więcej wydają również na media społecznościowe oraz rozrywkę, odpowiednio +41% oraz 26%.

Na taki wzrost przełożenie miała między innymi pandemia, jednak analitycy podkreślają, że użytkownicy smartfonów oraz iPadów coraz chętniej korzystają z płatnych aplikacji i cieszą się one dużym zainteresowaniem.

Źródło: SensorTower