Apple Music Up Next to program w ramach którego Apple wspiera i promuje młodych, dobrze zapowiadających się artystów. Pomógł on wybić się m.in. Billie Eilish, Megan Thee Stallion i Khalidowi. Teraz zapowiedziano, iż jego działanie zostanie zmienione, tak by pojawiało się w nim więcej muzyków spoza Stanów Zjednoczonych.

W ramach Up Next Apple promuje wybranych artystów m.in. umieszczając ich muzykę na specjalnych playlistach w Apple Music, publikując nagrania z ich występów na żywo oraz przybliżając słuchaczom ich sylwetki za pomocą wywiadów i krótkich filmów dokumentalnych publikowanych w Apple Music i YouTube (do niedawna organizowano też ich koncerty w salonach firmowych, jednak obecnie zrezygnowano z tego z powodu pandemii).

W Up Next od samego początku promowano artystów z różnych krajów, jednak zdecydowanie dominowali wśród nich wykonawcy ze Stanów Zjednoczonych. Teraz jednak ma się to zmienić, gdyż Apple chce nadać swojemu programowi bardziej międzynarodowy charakter. W najbliższych miesiącach mają tam być promowani artyści m.in. z Kanady, Australii, Wielkiej Brytanii, RPA, Indii, Francji, Niemiec, Rosji, Meksyku, Japonii i Chin. Apple chce też zapewnić poszczególnym artystom dodatkową promocję w ich lokalnym środowisku, co ma wiązać się m.in. z wprowadzeniem nowych regionalnych playlist powiązanych z programem Up Next.

Ujawniono już listę artystów, którzy mają być promowani w Up Next w najbliższych miesiącach. Będą to: Peach PRC (Australia), Pressa (Kanada), Noé Preszow (Francja), Lune (Niemcy), Prabh Deep (Indie), Dongurizu (Japonia), Nicki Nicole (Argentyna), prosto Lera (Rosja), Blxckie (RPA), Baby Queen (Wielka Brytania) and Morray (USA). Apple podkreśliło też, że wszyscy artyści promowani w Up Next są wybierani przez zespół Apple Music, a nie przez algorytmy.

Źródła: AppleInsider, iMore, Billboard