iPhone'y z rekordowo wysokim wskaźnikiem lojalności użytkowników
Firma analityczna SellCell opublikowała dziś nowy raport dotyczący przywiązania użytkowników smartfonów do poszczególnych marek. Apple osiągnęło w nim rekordowo wysoki wynik. Jeden z głównych konkurentów tej firmy, Samsung, zaliczył natomiast spory spadek.
Według raportu SellCell, aż 91,9% użytkowników iPhone'ów planuje w przyszłości zakupić kolejny model tej samej marki. Jest to wzrost o 1,4% w stosunku do badania z 2019 roku i zarazem najwyższy wynik, jaki udało się do tej pory uzyskać Apple. 61% spośród tych użytkowników zadeklarowało, że nie widzi żadnego powodu do zmiany, po prostu lubi iPhone'y i nie miało z nimi nigdy problemów. 21% zostaje przy iPhone'ach przez „ekosystem" Apple. 10% uważa, że zmiana systemu operacyjnego to zbyt duży kłopot, a 8% woli używać produktów, które już zna, niż spróbować czegoś nowego.
Tylko 8,1% użytkowników iPhone'ów planuje w przyszłości wybrać smartfon innej firmy. 46% z nich wybierze produkt marki Samsung, 35% Google Pixel, 6,1% LG a 3,7% Motorolę. 38% uważa, że smartfony innych producentów są bardziej zaawansowane technologicznie, 26,4% rezygnuje z iPhone'a ze względu na design, 12,9% ze względu na funkcje dostępne w najnowszych modelach innych firm, a 9,2% ze względu na system operacyjny.
W przypadku Samsunga plany zakupu kolejnego smartfona tej marki zadeklarowało 74% obecnych użytkowników, o 11,7% mniej niż w 2019 roku. 64% spośród nich nie widzi żadnego powodu do zmiany, po prostu lubi smartfony Samsunga i nigdy nie miało z nimi problemów. 5% zostaje ze względu na „ekosystem". 18% uważa, że zmiana systemu operacyjnego to zbyt duży kłopot, a 13% woli używać produktów, które już zna.
26% użytkowników smartfonów Samsunga zamierza w przyszłości wybrać smartfon innej firmy. 53% z nich planuje zakup iPhone'a, 24% Google Pixel, 8% LG a 3% Motorolę. 31,5% jako powód podaje potrzebę lepszej ochrony prywatności. 25,2% uważa, że inne marki oferują lepszy stosunek jakości do ceny. 13,9% użytkowników smartfonów Samsunga po prostu ma ochotę spróbować czegoś innego.
Źródło: SellCell