Apple zapowiedziało niedawno, iż na początku wiosny wprowadzi w iOS nowe funkcje związane z ochroną prywatności, ułatwiające użytkownikom blokowanie elementów śledzących w aplikacjach. Wiele firm obawia się wpływu tych zmian na ich przychody. Do tego grona zalicza się m.in. Snap oraz Unity Software

Obie firmy poinformowały wczoraj inwestorów o przewidywanym spadku dochodów związanym z nowymi zabezpieczeniami prywatności w iOS. Przedstawiciele Unity Software, firmy znanej za sprawą popularnego silnika Unity wykorzystywanego często w grach dla iOS, przewidują w tym roku spadek o 30 milionów dolarów. Wynika to m.in. z tego, iż deweloperom korzystającym z ich silnika i platformy reklamowej będzie trudniej docierać do klientów bez korzystania z reklam spersonalizowanych.

Przedstawiciele firmy Snap, znanej przede wszystkim z aplikacji Snapchat, ogłosili natomiast, iż w pełni popierają działania mające na celu ochronę prywatności użytkowników i już współpracują z Apple nad lepszym przystosowaniem swoich usług reklamowych do nowych standardów systemu iOS. Zaznaczyli jednak, że mimo tych starań zmiany w zabezpieczeniach mogą odbić się negatywnie na zarobkach firmy.

Źródło: CNBC