Z opublikowanego niedawno raportu podsumowującego roczne statystyki App Store i Google Play wynika, iż gry mobilne stanowią najbardziej dochodową kategorię w obu sklepach, a klienci wydają na nie coraz więcej pieniędzy. W obu sklepach zauważalnie wzrosła też liczba pobrań produktów tego typu. Nowy wspólny raport firm NPD i Sensor Tower pokazuje, że spory wpływ na ten nagły wzrost popularności gier mobilnych ma pandemia COVID-19.

Według wspomnianego raportu w 2020 roku liczba osób regularnie grających na swoich smartfonach i tabletach wzrosła o 12%. Dla porównania: w 2019 roku liczba ta wzrosła tylko o 2%. Co ciekawe, największy wzrost zainteresowania odnotowano wśród osób powyżej 45 roku życia, gdzie wyniósł on 17%. W przedziale wiekowym od 25 do 44 lat zainteresowanie grami mobilnymi wzrosło o 13%, w przedziale od 13 do 24 lat o 3% zaś w przedziale od 2 do 12 lat o 9%.

Co więcej, znacznie wzrósł też czas poświęcany na gry tego typu. W 2020 użytkownicy spędzali z nimi średnio 8 godzin tygodniowo, o 42% więcej niż w roku 2019. 25% ankietowanych przyznaje, że pandemia COVID-19 i związane z nią restrykcje miały bezpośredni wpływ na zwiększenie ich zainteresowania grami mobilnymi. 59% ankietowanych twierdzi, że gra w gry mobilne bo jest to tania lub wręcz darmowa forma rozrywki. 67% osób grających na smartfonach i tabletach gra też na innych platformach, takich jak konsole i komputery PC, natomiast 33% gra wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Badania były prowadzone w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.

Według poprzedniego raportu firmy Sensor Tower, klienci App Store w 2020 roku wydali tam na gry 47,6 miliarda dolarów (wzrost o 25,3% w stosunku do poprzedniego roku) i pobrali je 10,1 miliarda razy (wzrost o 9,8%). Najlepiej zarabiającą grą z App Store była Arena of Valor, zaś najczęściej pobieraną - Among Us.

Źródła: gamesindustry.biz, NPD