Surface Pro 7 to urządzenie typu dwa w jednym, łączące w sobie cechy tabletu i laptopa. Niedawno firma Microsoft opublikowała nową reklamę tego produktu, w którym porównuje go do MacBooka Pro.

W trwającym pół minuty spocie reklamowym przedstawiono zalety Surface Pro 7, które według Microsoftu czynią go lepszym wyborem niż MacBook Pro. Są nimi ekran dotykowy i dołączony rysik, odłączana klawiatura, niższa cena oraz większy wybór gier. Reklama stara się też sugerować, że ta ostatnia kwestia świadczy o większej wydajności sprzętu.

Oczywiście przedstawione w reklamie cechy modelu Surface Pro 7 mogą mieć duże znaczenie dla wielu osób i rzeczywiście czynić go w ich przypadku lepszym wyborem. Mimo to porównywanie ze sobą urządzeń z dwóch różnych kategorii sprzętowych i twierdzenie, że jedno z nich jest jednoznacznie gorsze, bo nie posiada cech właściwych dla tej drugiej kategorii, wydaje się być jednak tanim chwytem marketingowym.