Steve Jobs jako technologiczny Willy Wonka
Ken Segall, wieloletni dyrektor kreatywny w Apple jest autorem książki pt. "Insanely Simple: The Obsession that drives Apple's success", w której zestawił biznesowe porady z anegdotami na temat Steve'a Jobsa, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć w jaki sposób propagowana przez niego kultura prostoty wyniosła Apple na wyżyny.
Wśród wielu ww. anegdot znalazła się jedna, która pozwala spojrzeć na charakter Jobsa z nieco innej strony - okazuje się, że Jobs w swojej firmie nie był cały czas despotą i gdy dopisywał mu dobry humor, to czasami wpadał na zabawne pomysły. Jednym z nich była idea szczególnego świętowania sprzedaży milionowego iMaka. Historia ta wydarzyła się kilkanaście lat temu i miała podkreślić powrót Apple do dobrej kondycji finansowej:
Steve wpadł na pomysł, aby zrealizować to w stylu Willy'ego Wonki [postać z książki "Charlie i fabryka czekolady" Roalda Dahla - dop. red.]. Jobs chciał umieścić w pudełku jednego z iMaków złoty certyfikat, który reprezentowałby milionowego sprzedanego iMaka i chciał nagłośnić całą sprawę. Kto otworzyłby tak szczęśliwie zapakowany komputer, otrzymałby zwrot jego kosztów i przelot do Cupertino, gdzie on lub ona (i przypuszczalnie towarzysząca rodzina) zostaliby zabrani na wycieczkę po kampusie Apple.
Steve wydał już instrukcje swojemu wewnętrznemu zespołowi kreatywnemu, aby zaprojektował prototyp takiego złotego certyfikatu i później nam go pokazał. Gwoździem programu było jednak to, że Steve także chciał wziąć w tym udział. On chciał spotkać się ze szczęśliwym zwycięzcą w pełnym kostiumie Willy'ego Wonki. Kompletnym od stóp do głów.
Współpracownicy Jobsa nie podzielali jego entuzjazmu tym pomysłem, który jak wszyscy wiemy ostatecznie nie został zrealizowany, gdyż prawo stanu Kalifornia w tego typu loteriach zapewnia dostęp wszystkim zainteresowanym, bez konieczności jakiegokolwiek zakupu. Perspektywa wygrania takiej loterii przez osobę, która nie zakupiła iMaka lub co gorsza, nie byłaby fanem Apple, skutecznie odwiodła Jobsa od tego pomysłu.
Jako ciekawostkę prezentujemy poniżej krótki film animowany "Charlie and The Apple Factory", który w dość prześmiewczy sposób przedstawia Apple. Jednym z jego bohaterów jest Steve Jobs jako Willy Wonka.
Książkę "Insanely Simple: The Obsession that drives Apple's success" można kupić m.in w sklepie iBookstore lub na Amazonie.
Źródło: MacRumors