Według najnowszego raportu Counterpoint Research, firma Apple utrzymuje silną pozycję lidera na rynku słuchawek bezprzewodowych typu TWS (true wireless). Analitycy twierdzą, że sprzedaż słuchawek AirPods stanowiła w poprzednim roku aż jedną czwartą wszystkich sprzedaży tego typu słuchawek.

W trzecim kwartale 2020 roku aż 29% wszystkich sprzedanych słuchawek TWS stanowiły właśnie AirPody. Dobre wyniki osiąga także zegarek Apple Watch. W tym samym okresie aż 28% wszystkich sprzedanych smartwatchów stanowił zegarek marki Apple.

Analitycy podkreślają, że w dwóch wspomnianych wyżej kategoriach urządzeń wearables Apple jest niekwestionowanym liderem mimo, że oferowane przez tą firmę urządzenia są znacznie droższe od konkurencyjnych. Przyczyną tak dobrych wyników jest między innymi bardzo dobrze działający ekosystem stworzony przez Apple, który sprawia, że użytkownicy sięgają po kolejne urządzenia tej firmy.

Drugie miejsce na liście firm, które sprzedały najwięcej słuchawek TWS zajęła firma Xiaomi. Jej udział w tym rynku stanowi 13%, ponad połowę mniej niż w przypadku Apple.

AirPods

Globalna sprzedaż słuchawek TWS ma w tym roku wzrosnąć o nieco ponad 80%. Spowodowane będzie to rezygnacją z umieszczania w smartfonach gniazda słuchawkowego przez coraz większą liczbę producentów oraz brakiem słuchawek w komplecie z zakupowanym telefonem.

Podobnie ma być w przypadku smartwatchów. Światowy kryzys związany z pandemią koronawirusa przyczynił się do wzrostu zainteresowania zdrowiem i kondycją fizyczną, co prawdopodobnie przyczyni się do dalszego rozwoju rynku tych urządzeń.

Źródło: MacRumors za Couterpoint