Firma analityczna Counterpoint Research opublikowała nowy raport dotyczący rynku wearables, czyli tak zwanych urządzeń ubieralnych. Wynika z niego, że chociaż słuchawki AirPods po raz kolejny były najpopularniejsze w swojej kategorii (TWS - True Wireless Stereo), to jednak ich udział w rynku spadł dość znacznie.

Według szacunków Counterpoint Research udział produktów Apple w rynku TWS wynosił w trzecim kwartale 2020 roku 29%. Na drugim miejscu znalazło się Xiaomi z 13% udziału w rynku. Firmy Samsung i JBL miały po 5% udziału, QCY, JLAB i Jabra po 3% zaś Sony, EDIFIER i realme po 2%. W analogicznym okresie 2019 roku udział Apple wynosił 41%.

Według analityków z Counterpoint Research zmiany na rynku słuchawek bezprzewodowych TWS wynikają głównie z tego, iż coraz więcej producentów smartfonów wypuszcza modele pozbawione złącza słuchawkowego, co skłania użytkowników do zakupu tego typu akcesoriów. Najbardziej zyskali na tym producenci tanich, budżetowych modeli, tacy jak Xiaomi i realme.

Źródło: Counterpoint Research