Pracownicy Facebooka krytykują działania przeciwko Apple
Firma Facebook, będąca właścicielem jednego z największych portali społecznościowych na świecie, wystartowała niedawno z szeroko zakrojoną medialną kampanią przeciwko nowym zabezpieczeniom prywatności, które Apple planuje wprowadzić w przyszłym roku w systemie iOS. Okazuje się, że działania te nie spotkały się z aprobatą jej pracowników.
Facebook w swojej kampanii próbuje przekonać opinię społeczną, że nowe zabezpieczenia będą szkodliwe dla gospodarki, a zwłaszcza dla małych firm, gdyż utrudnią docieranie do klientów za pomocą spersonalizowanych reklam. Serwis BuzzFeed News dotarł do nagrań ze spotkania dla pracowników firmy oraz zapisów komentarzy z ich wewnętrznej grupy, które jasno wskazują, iż spora część z nich nie jest zadowolona z tych działań. Jeden z inżynierów zarzucił swoim pracodawcom, że próbują wykorzystać ludzkie współczucie i problemy małych firm do ukrycia i usprawiedliwienia własnych nieuczciwych działań. Inny pracownik stwierdził, że próbując zwalczać nowe zabezpieczenia prywatności Facebook staje po stronie wszelkiej maści cyfrowych przestępców, dla których również zabezpieczenia są nie na rękę. Zwrócił on też uwagę na to, iż przedstawiciele Facebooka cały czas mówią o problemach reklamodawców, lecz całkowicie ignorują sytuację użytkowników portalu. Jego zdaniem gdyby zmiany proponowane przez Apple naprawdę były szkodliwe, przedstawiciele Facebooka wyjaśniliby, dlaczego śledzenie i zbieranie informacji na temat użytkowników bez ich zgody jest dla nich czymś dobrym. Inna osoba zasugerowała, że może zamiast walczyć z nowymi zabezpieczeniami, lepiej spróbować przekonać użytkowników do dobrowolnego zgadzania się na śledzenie (zabezpieczenia iOS będą posiadały taką opcję), np. oferując im w zamian dodatkowe korzyści.
Na zarzuty pracowników odpowiadał Dan Levy, wiceprezes Facebooka do spraw reklamy. Stwierdził on, że Apple próbuje narzucać wszystkim swoją wizję funkcjonowania internetu, nawet osobom nie korzystającym z ich produktów. Jego zdaniem blokowanie reklam spersonalizowanych to dopiero pierwszy etap tych działań.
Źródło: BuzzFeed News