Slash Quest to sympatyczna gra zręcznościowa skierowana głównie do młodszych odbiorców, która pod koniec września zadebiutowała w katalogu usługi Apple Arcade. Jeden z jej twórców, André Rodrigues, udzielił niedawno wywiadu serwisowi PocketGamer.biz, w którym opowiedział m.in. o współpracy z Apple.

Założone przez Rodriguesa studio Big Green Pillow wcześniej znane było głównie z prostych mobilnych gier na podstawie seriali animowanych, które tworzyli na zlecenie stacji telewizyjnej Cartoon Network. Slash Quest jest dopiero ich drugim w pełni autorskim projektem, stanowiącym rozwinięcie pomysłu powstałego podczas jednej z edycji Ludum Dare - popularnej imprezy typu game jam, w trakcie której uczestnicy w krótkim czasie tworzą proste gry z określonym (najczęściej drogą losowania) motywem przewodnim. Udostępnienie Slash Quest w Apple Arcade było pomysłem ich wydawcy, firmy Noodlecake, która już od dłuższego czasu ściśle współpracowała z Apple.

Rodrigues przyznaje, że ich gra prawdopodobnie nie miałaby szans na sukces w App Store, a przynajmniej nie w takiej postaci, w jakiej została udostępniona w Apple Arcade. Jego zdaniem gamingowa usługa Apple jest obecnie jedną z niewielu platform pozwalających grom tego typu docierać do odbiorców i zarabiać rozsądne pieniądze bez konieczności dostosowywania się do standardów rynku gier mobilnych.

Źródło: PocketGamer.biz