10 milionów euro kary dla Apple od włoskiego urzędu antymonopolowego
Apple zostało ukarane opłatą w wysokości 10 milionów euro przez włoski urząd antymonopolowy za tak zwane nieuczciwe praktyki handlowe związane z marketingiem iPhone'a.
Najpoważniejszy zarzut dotyczy kwestii reklamowania wodoodporności telefonów. Amerykański producent informuje klientów, że urządzenia te mogą być zanurzone w wodzie - w zależności od modelu poziom bezpieczeństwa jest różny - bez ryzyka ich uszkodzenia. Urzędnicy zwracają uwagę, że firma w materiałach promocyjnych, nie wskazuje, że testy były przeprowadzone w warunkach laboratoryjnych z użyciem odpowiedniej, czystej wody.
Zastrzeżenia związane były również z warunkami gwarancji, ponieważ firma nie uznaje napraw gwarancyjnych, w przypadku zalania telefonu. Szczególnie jest to niestosowne w przypadku „agresywnej” polityki reklamowej dotyczącej wodoodporności telefonów.
Źródło: AGCM
Bardzo dobrze. Jeszcze powinni nakazać naprawę wszystkich zalanych egzemplarzy. Pokazują już któryś rok w reklamach jak to można moczyć i zatapiać telefon, a później wypinają się na klienta, który tak, zrobił.