Apple najbardziej wartościową marką w rankingu Interbrand
Firma Interbrand jak co roku opublikowała swój ranking najbardziej wartościowych marek. Po raz ósmy z rzędu pierwsze miejsce zajęło w nim Apple.
Według Interbrand marka Apple jest obecnie warta prawie 323 miliardy dolarów, co stanowi wzrost o 38% w stosunku do wyceny z ubiegłego roku. Na podium znalazły się też Amazon (200 miliardów, wzrost o 60%) oraz Microsoft (166 miliardów, wzrost o 53%). Google, które w ubiegłorocznym rankingu zajmowało drugą pozycję, spadło na czwarte miejsce z wyceną 165 miliardów (spadek o 1%).
Apple znalazło się też na siódmym miejscu w rankingu najszybszego wzrostu wartości. Pierwsze trzy miejsca zajęły w nim Amazon, Microsoft i Spotify. Wśród marek, które w ciągu ostatniego roku najbardziej zyskały na wartości, znalazły się też Netflix, Adobe, Paypal, Salesforce, Nintendo i MasterCard.
Źródło: Interbrand