Analitycy z Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) opublikowali raport dotyczący sprzedaży iPhone’ów w Stanach Zjednoczonych. Wskazują szczególnie na niesłabnącą sprzedaż nowego modelu iPhone’a SE oraz wzrost sprzedaży smartfonów marki Apple zarówno w sklepie internetowym jak i w sklepach stacjonarnych.

W trzecim kwartale bieżącego roku aż 22% wszystkich sprzedanych iPhone’ów w USA stanowił model SE, a najnowsze w tym okresie modele 11, 11 Pro i 11 Pro Max to 64% sprzedaży, z czego prawie jedna trzecia to najtańszy z nich.

Josh Lowitz, współzałożyciel CIRP, twierdzi, że SE przyciąga konsumentów, których siła nabywcza w czasach panującego na całym świecie koronawirusa została osłabiona.

Co ciekawe, w badanym okresie aż 8% wszystkich sprzedanych iPhone’ów kupionych zostało w stacjonarnych sklepach Apple Store, a 13% za pośrednictwem Apple Online Store, co stanowi wzrost o odpowiednio o dwa i sześć punktów procentowych w porównaniu do tego samego okresu w poprzednim roku.

W raporcie przeczytać można, że po raz pierwszy poziom sprzedaży internetowej przekroczył poziom sprzedaży w sklepach stacjonarnych. Co ciekawe, aż 71% smartfonów sprzedanych zostało za pośrednictwem operatorów sieci komórkowej.

Źródło: 9To5Mac za CIRP