Według nowego raportu opracowanego przez analityków z firmy App Annie, w trzecim kwartale bieżącego roku wydatki konsumentów na aplikacje w sklepach App Store i Google Play wzrosły aż o 20% w porównaniu do tego samo okresu w roku ubiegłym. Co więcej, wzrósł też czas, który spędzili oni korzystając z tych aplikacji.

W badanym okresie użytkownicy smartfonów i tabletów na całym świecie pobrali aż 33 miliardy nowych aplikacji, wydając na nie kwotę 28 miliardów dolarów. Analitycy twierdzą, że wpływ na to miała pandemia koronawirusa i związane z nią restrykcje dotyczące ograniczenia możliwości opuszczania domów i utrzymywania dystansu społecznego.

aplikacje

Co więcej, przez ostatnie trzy miesiące użytkownicy spędzili ponad 180 miliardów godzin, korzystając z posiadanych aplikacji. To o 25% więcej niż w poprzednim roku.

aplikacje

Liczba pobrań ze sklepu Google Play w okresie objętym badaniem wzrosła o 10% w stosunku do poprzedniego roku, co przełożyło się na 25 miliardów ściągniętych aplikacji. W tym samym czasie ze sklepu App Store pobrano 9 miliardów aplikacji, co stanowi aż 20% wzrost rok do roku. Użytkownicy Google Play wydali na aplikacje ponad 10 miliardów, a użytkownicy App Store aż 18 miliardów dolarów. Stanowi to odpowiednio wzrost o 35% i 20%.

Co ciekawe większą część pobranych aplikacji stanowiły programy, które nie są grami. W przypadku Google Play odsetek ten stanowił 55%, a w przypadku App Store aż 70%.

Najwięcej aplikacji z App Store pobrano w Stanach Zjednoczonych i w Chinach. Duży wzrost pobrań odnotowano także w Indiach i Korei Południowej.

Raport uwzględnia też ranking aplikacji tworzony na podstawie miesięcznej liczby aktywnych użytkowników. Pierwsze miejsce zajął Facebook, a kolejne trzy należące do niego WhatsApp, Messenger i Instagram. Kolejnymi najczęściej używanymi aplikacjami były Amazon, Twitter, Netflix, Spotify, TikTok i Telegram.

aplikacje

Źródło: MacRumors