App Store stał się ostatnio obiektem licznych ataków ze strony firm i organizacji zarzucających Apple praktyki monopolistyczne i nieuczciwe traktowanie konkurencji. By nieco podreperować nadszarpnięty w ten sposób wizerunek swojego sklepu Apple zdecydowało się opublikować na swojej stronie dwie prezentacje zachwalające jego zalety.

Pierwsza z nich skierowana jest przede wszystkim do klientów. Pokazuje ona zalety App Store, takie jak bezpieczne płatności, ochrona prywatności użytkownika i funkcje ułatwiające odkrywanie nowych aplikacji. Apple przedstawia też korzyści płynące z restrykcyjnego regulaminu sklepu i ścisłej kontroli nad publikowanymi w nim aplikacjami. Użytkownicy nie muszą dzięki temu martwić się o nieodpowiednie treści, ukryte opłaty i nieprzewidziane wydatki, niezgodność starych aplikacji z nowszymi urządzeniami czy zagrożenia ze strony wirusów lub programów próbujących wykradać ich dane.

Druga prezentacja skierowana jest zaś do deweloperów i zachwala możliwości jakie daje im publikowanie w App Store. Apple wspomina w niej m.in. o łatwym docieraniu do ogromnej bazy klientów, z których większość używa tych samych systemów operacyjnych, narzędziach i technologiach udostępnianych wszystkim deweloperom oraz oferowanym im stałym wsparciu technicznym. Przypomina też, że od 2008 roku wypłacono deweloperom 155 miliardów dolarów a rynek aplikacji mobilnych stworzył w samych Stanach Zjednoczonych ponad dwa miliony nowych miejsc pracy.