Podsumowanie tygodnia 07.09.2020-13.09.2020
We wtorek firma Apple ogłosiła datę wrześniowej konferencji. Odbędzie się ona 15 września o godzinie 19:00 czasu obowiązującego w Polsce. W jej trakcie zaprezentowane zostaną prawdopodobnie nowe iPhone’y, zegarki Apple Watch, iPad Air czwartej generacji oraz lokalizator AirTag. W związku z tym w poprzednim tygodniu pojawiło się wiele doniesień związanych z tymi urządzeniami.
Na początku tygodnia pojawiły się informacje według których sprzedaż dwóch tegorocznych modeli iPhone’ów rozpocznie się wcześniej niż dwóch pozostałych. Oba smartfony, które jako pierwsze pojawią się na rynku wyposażone będą w ekran o przekątnej 6,1 cala. Przyczyną decyzji dotyczącej rozpoczęcia sprzedaży nowych modeli iPhone’ów w dwóch fazach mają być problemy z dostawami płyt głównych do tych urządzeń. W przypadku modeli z ekranami o przekątnej 6,1 cala dostawy rozpoczęły się w lipcu. Komponenty do największego i najmniejszego modelu dostarczane zaczęły być dopiero w drugiej połowie sierpnia.
W poniedziałek w serwisie Amazon niektórzy sprzedawcy wystawili oferty sprzedaży etui przeznaczonych dla nowego modelu iPada Air, zdradzając tym samym wygląd tego urządzenia. Zgodnie z wcześniejszymi plotkami tablet ma być kompatybilny z rysikiem drugiej generacji, ma się cechować ekranem edge to edge, złączem smart connector oraz jednym aparatem z tyłu urządzenia. Tablet ma mieć czytnik linii papilarnych Touch ID wbudowany w przycisk usypiania. Na wielu grafikach sprzedawcy informują, że iPad ma mieć 10,8-calowy wyświetlacz. Niestety nie wiadomo czy będzie on wyposażony w port USB-C.
Co więcej, w tym samym dniu w serwisie społecznościowym Twitter udostępniono zdjęcie przedstawiające fragment rzekomej instrukcji, która ma być dołączona do lokalizatora AirTag. Grafika sugeruje, że ma on cechować się niewielkimi rozmiarami i będzie można go ładować przy pomocy ładowarki przeznaczonej dla zegarka Apple Watch. Analitycy twierdzą, że produkcja lokalizatora AirTag już się rozpoczęła.
We wtorek analitycy Nikkei opublikowali raporty dotyczący nadchodzących produktów Apple. Ich zdaniem już w połowie września ma ruszyć produkcja tegorocznych iPhone’ów, natomiast na przełomie września i października telefony będą składane na masową skalę. Źródła twierdzą, że Apple udało się zmniejszyć opóźnienie powstałe przez sytuację związaną z pandemią. Początkowo amerykański producent planował do końca tego roku wyprodukować nawet 80 milionów telefonów, jednak będzie prawdopodobnie wstanie osiągnąć około 90% tego celu. Podobno aż 40% wszystkich zamówień ma dotyczyć 6,1-calowego iPhone’a 12 z dwoma aparatami.
W środę pojawiły się doniesienia o tym, że osoby zainteresowane nowymi iPhone’ami nie powinny się spodziewać tych urządzeń w trakcie najbliższej konferencji. Smartfony mają zadebiutować dopiero w październiku, prawdopodobnie na osobnej konferencji. Tak twierdzi Mark Gurman oraz Jon Prosser. W trakcie przyszłotygodniowego wydarzenia powinny zostać zaprezentowane między innymi nowe tablety, w tym model Air czwartej generacji oraz zegarki Apple Watch Series 6. Informacja sugerująca nową generacje smart urządzeń amerykańskiego producenta została odnaleziona w metadanych transmisji z tego wydarzenia. Oprócz klasycznych opisów takich jak iPhone, iPad, AirPods czy MacBook Pro pojawił się również wpis nawiązujący właśnie do najnowszej generacji zegarków.
W sierpniu Mark Gurman oraz Debby Wu poinformowali, że Apple planuje wycofać ze sprzedaży zegarek serii 3 i zastąpić go nowszą wersją. Jon Prosser przedstawił wczoraj więcej informacji dotyczących nowego zegarka. Ma być on dostępny w dwóch rozmiarach - 40 oraz 44 mm. Będą dostępne cztery wersje oznaczone roboczo jako - N140S, N140B, N142S oraz N142B. Budżetowy model będzie prawdopodobnie wyglądał jak Apple Watch series 4, w związku z czym potencjalni klienci nie powinni się spodziewać funkcji Always-on-display. Urządzenie będzie pozbawione również funkcji elektrodiagramu (EKG). Całość ma napędzać procesor M9. Warto przypomnieć, że czip ten był wykorzystany jako koprocesor w iPhonie SE, modelu 6S oraz iPadzie piątej generacji.
Na koniec warto dodać, że Apple w ciekawy sposób urozmaica zapowiedź prezentacji nowych produktów, w formie animowanego logo w rzeczywistości rozszerzonej zaplanowanej na 15 września. Wystarczy wejść na stronę apple.com/apple-events korzystając z przeglądarki Safari na iPhonie lub iPadzie wspierającym rzeczywistość rozszerzoną Apple i nacisnąć na stylizowane logo promujące to wydarzenie. Pozostaje jeszcze tylko wybrać odpowiednią powierzchnię (np. blat biurka lub stołu) i obserwować jak zawieszone nad nią logo przekształci się w datę.