Jak podaje The Verge, najprawdopodobniej w związku ze zbliżającą się premierą w Stanach Zjednoczonych nowego smartfona firmy Nokia - Lumia 900 - stworzono kampanię reklamową zatytułowaną „The Smartphone Beta Test”.

Na stronie internetowej SmartphoneBetaTest.com zamieszczono kilka filmików, każdy dotyczący innej wady rywali Lumii 900. Filmiki stylizowane są na nagranie z kamer umieszczonych w pomieszczeniach konkurencyjnych firm. Widzimy na nich parodię dyskusji między osobami odpowiedzialnymi za kolejny model smartfona - jeden z pracowników zwraca uwagę na jego zdaniem istotną wadę, po czym zostaje uciszony przez pozostałych. Marketingowcy Nokii starają się nas przekonać, że nierzadko kupując smartfona stawaliśmy się tak naprawdę jego beta-testerem, ponieważ producent nie zadbał o wyeliminowanie wszystkich niedoróbek.

Jako całość powyższa kampania reklamowa jest skierowana przeciwko wszystkim konkurentom nowego modelu fińskiej firmy, jednak jeden z przygotowanych filmików (pt. „Death Grip”) ewidentnie celuje w iPhone’a, a dokładniej w jego czwartą generację. Strona SmartphoneBetaTest.com nie została oficjalnie podpisana przez Nokię, jednak z jej kodu źródłowego wyraźnie wynika, że w rzeczywistości to właśnie ta firma jest za nią odpowiedzialna. Więcej informacji w tej sprawie poznamy 6 kwietnia, bowiem to właśnie do tej daty odlicza zamieszczony na stronie zegar.

Nie jest to pierwszy przypadek kampanii reklamowej, która stara się pokazać w złym świetle produkty Apple - wcześniej na taki krok zdecydowali się marketingowcy Samsunga.

Źródło: The Verge, WPCentral, SmartphoneBetaTest.com, YouTube