Smartphone Beta Test - kampania reklamowa naśmiewająca się z iPhone’a
Jak podaje The Verge, najprawdopodobniej w związku ze zbliżającą się premierą w Stanach Zjednoczonych nowego smartfona firmy Nokia - Lumia 900 - stworzono kampanię reklamową zatytułowaną „The Smartphone Beta Test”.
Na stronie internetowej SmartphoneBetaTest.com zamieszczono kilka filmików, każdy dotyczący innej wady rywali Lumii 900. Filmiki stylizowane są na nagranie z kamer umieszczonych w pomieszczeniach konkurencyjnych firm. Widzimy na nich parodię dyskusji między osobami odpowiedzialnymi za kolejny model smartfona - jeden z pracowników zwraca uwagę na jego zdaniem istotną wadę, po czym zostaje uciszony przez pozostałych. Marketingowcy Nokii starają się nas przekonać, że nierzadko kupując smartfona stawaliśmy się tak naprawdę jego beta-testerem, ponieważ producent nie zadbał o wyeliminowanie wszystkich niedoróbek.
Jako całość powyższa kampania reklamowa jest skierowana przeciwko wszystkim konkurentom nowego modelu fińskiej firmy, jednak jeden z przygotowanych filmików (pt. „Death Grip”) ewidentnie celuje w iPhone’a, a dokładniej w jego czwartą generację. Strona SmartphoneBetaTest.com nie została oficjalnie podpisana przez Nokię, jednak z jej kodu źródłowego wyraźnie wynika, że w rzeczywistości to właśnie ta firma jest za nią odpowiedzialna. Więcej informacji w tej sprawie poznamy 6 kwietnia, bowiem to właśnie do tej daty odlicza zamieszczony na stronie zegar.
Nie jest to pierwszy przypadek kampanii reklamowej, która stara się pokazać w złym świetle produkty Apple - wcześniej na taki krok zdecydowali się marketingowcy Samsunga.
Źródło: The Verge, WPCentral, SmartphoneBetaTest.com, YouTube
To już staje się naprawdę nudne, czy konkurencja naprawdę już nie potrafi inaczej zareklamować swoje produkty bez zniżania się do poziomu przedszkolnej piaskownicy?
Po prostu żałosne....