Analitycy firmy Canalys opublikowali raport dotyczący sprzedaży akcesoriów wearables w Ameryce Północnej w drugim kwartale tego roku.

Na pierwszym miejscu niezmiennie uplasowało się Apple. Dzięki sprzedaży 3,2 milionów zegarków, firma osiągnęła 37,6-procentowy udział w rynku. W porównaniu do analogicznego okresu rok temu sprzedaż wzrosła o dziewięć procent, natomiast mimo to udział minimalnie spadł. Na drugim miejscu uplasował się Fitbit. 19,3-procentowy udział był możliwy dzięki sprzedaży 1,6 miliona urządzeń. Ostania lokata na podium przypadła Garminowi. 700 tysięcy sprzedanych produktów pozwoliło osiągnąć niewiele ponad ośmioprocentowy udział. Na czwartym oraz piątym miejscu znalazły się odpowiednio Samsung oraz Verizon Wireless.

W okresie od kwietnia do czerwca wszyscy producenci sprzedali łącznie 8,5 miliona urządzeń. Rok do roku jest to 10-procentowy wzrost.

Źródło: Canalys