Model subskrypcyjny ma swoje wady i zalety. Z jednej strony deweloperzy wybierają go zwykle dlatego, że zapewnia stały dopływ środków na rozwój ich aplikacji, a użytkownik nie musi od razu płacić dużej sumy za dany program i może zrezygnować z subskrypcji, kiedy już nie będzie mu potrzebny. Z drugiej jednak strony irytować może fakt, że co miesiąc z konta pobierana jest mniejsza lub większa suma. W działającym od wielu lat w App Store modelu subskrypcyjnym brakowało jednego narzędzia, które pozwoliłoby autorom aplikacji przekonać do abonamentu użytkowników - kodów promocyjnych. Niebawem ma się to jednak zmienić.

Kody promocyjne od lat pozwalają deweloperom rozdawać swoje aplikacje np. w ramach różnych konkursów czy innych akcji lub udostępniać je w obniżonej cenie. W przypadku aplikacji, które oferują pełen dostęp do swoich funkcji w ramach abonamentu i które z App Store można pobrać za darmo narzędzie to nie było jednak dostępne. W iOS 14 i iPadOS 14 taka możliwość się pojawi.

Kody promocyjne umożliwią deweloperom podarowanie użytkownikom abonamentu na określony lub nieokreślony czas za darmo lub w obniżonej cenie. Będzie się je realizować w App Store w identyczny sposób jak dotychczas. Informacja na ten temat pojawiła się w serwisie deweloperskim Apple na stronie z wytycznymi dotyczącymi automatycznie odnawialnych subskrypcji.

Źródło: 9To5Mac