Apple nadal dominuje na globalnym rynku urządzeń wearables
Apple utrzymuje pozycję lidera na światowym rynku urządzeń typu wearables. W drugim kwartale bieżącego roku firma z Cupertino sprzedała niemal 6 milionów sztuk tych urządzeń więcej niż w tym samym okresie rok temu, co przełożyło się na ponad 25% wzrost sprzedaży.
Globlana sprzedaż tego typu urządzeń wzrosła w badanym okresie o 14,1%. Analitycy twierdzą, że wzrost zawdzięcza się przede wszystkim wzrostem zainteresowania tzw. urządzeniami „słyszalnymi”, z angielskiego hearables (np. słuchawki typu true wireless) oraz coraz większą chęcią konsumentów do monitorowania parametrów zdrowotnych za pomocą smartwatchów.
Poza Apple, duży wzrost sprzedaży zanotowały firmy Huawei oraz Xiaomi. Wynoszą one odpowiednio 58 oraz 13,5%. Warto podkreślić, że mimo tak dużego wzrostu, firma Huawei sprzedała prawie trzy razy mniej urządzeń niż Apple.
Duży spadek zaliczyła firma Fitbit. W badanym okresie sprzedała tylko 2,5 miliona egzemplarzy, co oznacza niemal 30% spadek.
Apple może pochwalić się udziałem w rynku na poziomie 34,2%. Na drugim miejscu plasuje się Huawei z niemal 11% udziałem. Na podium znalazła się jeszcze firma Xiaomi, a czwarte miejsce przypadło Samsungowi.