Analitycy Counterpoint Research opublikowali raport dotyczący rynku smart zegarków w pierwszej połowie tego roku. Tym razem skupili się oni na przychodach.

Ich zdaniem w okresie od stycznia do czerwca, aż 51,4 procent przychodów ze sprzedaży smart zegarków trafiło do Apple. W porównaniu do analogicznego okresu rok temu jest to wzrost o 8,2 procent. Na drugim miejscu uplasował się Garmin z niemal 9,5-procentowym udziałem w przychodach, a na trzecim miejscu znalazł się Huawei (8,3%). Ciekawostką jest, że na przestrzeni ostatniego roku Samsung spadł z drugiego na czwartą pozycję.

W pierwszej połowie tego roku wszyscy producenci sprzedali niemal 42 miliony zegarków. Najchętniej wybieranymi urządzeniami były Apple Watch Series 5, Apple Watch Series 3, Huawei Watch GT2, Galaxy Watch Active 2. Na piątej pozycji uplasował się Imoo Z3 4G.

Na przestrzeni ostatniego roku sprzedaż smart zegarków wzrosła o 20 procent, natomiast w przypadku Apple mowa o wzroście na poziomie 22 procent.

Źródło: MacRumors