Analitycy firmy Canalys opublikowali raport dotyczący sprzedaży tabletów w drugim kwartale tego roku. Niezmiennie Apple dominuje na tym rynku.

Ich zdaniem w drugim kwartale Apple sprzedało niemal 14,3 miliona iPadów, co przełożyło się na 38-procentowy wzrost sprzedaży. W tym samym okresie rok temu firma sprzedała o niemal 20% mniej iPadów. Na drugim miejscu uplasował się Samsung. Dzięki sprzedaży siedmiu milionów tabletów, firma osiągnęła 18,7-procentowy udział. Ostania lokata na podium przypadła firmie Huawei. 12,7-procentowy udział był możliwy dzięki sprzedaży niemal 4,8 miliona urządzeń. W pierwszej piątce znalazł się również Amazon oraz Lenovo.

W okresie od kwietnia do czerwca wszyscy producenci sprzedali łącznie ponad 37,5 miliona tabletów. Rok do roku jest to wzrost o 26,1%.

Źródło: Canalys