Firma Microsoft ogłosiła niedawno, że jej nowa usługa xCloud, umożliwiająca strumieniowanie konsolowych gier na urządzenia mobilne, w dniu premiery będzie dostępna wyłącznie na smartfonach i tabletach z systemem Android. Teraz zaś jej przedstawiciele potwierdzili oficjalnie, że prace nad wersją dla iOS zostały wstrzymane.

W lakonicznym oświadczeniu wydanym dla serwisu The Verge przedstawiciele Microsoftu stwierdzili, iż firma ma ambicje by w przyszłości udostępnić usługę xCloud na wszystkich urządzeniach mobilnych, jednak obecnie skupia się wyłącznie na systemie Android. Zapowiedzieli też koniec trwających od niemal pół roku testów wersji beta dla iOS.

Choć przedstawiciele Microsoftu nie powiedzieli tego wprost, główną przyczyną zawieszenia prac nad xCloud dla iOS są najprawdopodobniej utrudnienia stwarzane przez Apple. Nie od dziś wiadomo, że firma ta niezbyt przychylnie podchodzi do aplikacji pozwalających grać na iUrządzeniach w gry spoza App Store i Apple Arcade. Wprawdzie regulamin sklepu dopuszcza aplikacje do strumieniowania gier, jednak narzuca w tej kwestii bardzo ścisłe wytyczne i ograniczenia, które właściwie uniemożliwiałyby funkcjonowanie xCloud zgodnie z założeniami. Główny problem stanowi tu wymóg, by w przypadku strumieniowania gier z jednego urządzenia na drugie oba należały do tego samego właściciela i były podłączone do tej samej sieci, co jest niemożliwe w przypadku usługi polegającej na strumieniowaniu gier z serwerów Microsoftu.

xCloud nie będzie zresztą jedyną usługą tego typu, która ominie iOS ze względu na ograniczenia stawiane przez Apple. Oparta na podobnych założeniach usługa Stadia firmy Google, działającą w wybranych krajach od listopada ubiegłego roku, wciąż nie doczekała się wsparcia dla iOS i jak na razie nic nie wskazuje na to, by sytuacja ta miała w najbliższym czasie ulec zmianie.

Źródło: The Verge