Na tydzień przed rozpoczęciem konferencji WWDC Apple pochwaliło się niebywałem osiągnięciem stworzonego przez siebie środowiska aplikacji dostępnych w App Store. Zdaniem niezależnych ekonomistów skupionych w Analysis Group, sprzedaż produktów i usług za pośrednictwem aplikacji dostępnych w App Store osiągnęła wysokość 519 miliardów dolarów.

Większość sprzedaży generowanej za pośrednictwem aplikacji dotyczyła fizycznych produktów i usług. Jej wysokość to 413 miliardów dolarów. Na drugim miejsca znalazły się dobra i usługi cyfrowe. Ich sprzedaż za pośrednictwem aplikacji dostępnych w App Store wyniosła w minionym roku 61 miliardów dolarów. Z kolei sprzedaż reklam w aplikacjach osiągnęła w minionym roku 45 miliardów dolarów.

Trzeba jednak pamiętać, że wysokość netto tej sprzedaży - po odjęciu prowizji, jaką Apple pobiera - stanowić ma jedynie 85% tej sumy.

Apple przy tej okazji pochwaliło się, że w App Store dostępnych jest niemal dwa miliony aplikacji i w każdym tygodniu odwiedzane jest przez niemal pół miliarda użytkowników ze 175 krajów świata.

Źródło: Apple