Analitycy IDC opublikowali raport dotyczący globalnego rynku urządzeń wearables w pierwszym kwartale tego roku.

W okresie od stycznia do marca Apple sprzedało 21,2 miliona smart zegarków, co przełożyło się na 29,3-procentowy udział. W porównaniu do analogicznego okresu rok temu sprzedaż wzrosła o niemal 60%.

Na drugim miejscu uplasowało się Xiaomi ze sprzedażą na poziomie 10,1 miliona urządzeń. Pozwoliło to firmie osiągnąć 14% udział w rynku. Na trzecim miejscu znalazł się Samsung z udzialem na poziomie 11,9% (8,6 miliona sztuk). Nieco gorzej od koreańskiego giganta poradził sobie Huawei. 8,1 miliona sprzedanych urządzeń przełożyło się na 11,1-procentowy udział w rynku.

W pierwszym kwartale tego roku wszyscy producenci sprzedali łącznie 72,6 miliona sztuk. W porównaniu do analogicznego okresu rok temu jest to wzrost o niemal 30%.

Źródło: IDC