Analitycy Strategy Analytics opublikowali raport dotyczący rynku smart zegarków w pierwszym kwartale tego roku. Na przestrzeni ostatnich lat jedno jest niezmienne, Apple dominuje w tym segmencie rynku.

Pracownicy firmy twierdzą, że w okresie od stycznia do marca amerykański producent sprzedał 7,6 miliona smart zegarków. W porównaniu do analogicznego okresu rok temu, firma zanotowało 23% wzrost. Sprzedaż ta przełożyła się na 55-procentowy udział w rynku (wzrost o 1% rok do roku). Na drugim miejscu uplasował się Samsung ze sprzedażą na poziomie 1,9 miliona (14% udziału). Trzecią lokatę na podium zajął Garmin. Sprzedaż 1,1 miliona zegarków przełożyła się na 8-procentowy wzrost. Warto zauważyć, że firma zanotowała 38-procentowy wzrost rok do roku.

W pierwszym kwartale tego roku wszyscy producenci sprzedali łącznie niemal 14 milionów zegarków. Jest to 20-procentowy wzrost rok do roku.

Źródło: StrategyAnalytics