Apple podejmuje coraz ostrzejsze środki w walce z rozprzestrzenianiem się koronawirusa. Po przeniesieniu konferencji WWDC do sieci firma zdecydowała się właśnie na tymczasowe zamknięcie wszystkich swoich salonów firmowych na całym świecie z wyjątkiem tych znajdujących się w Chińskiej Republice Ludowej. List Tima Cooka do klientów opublikowany został dzisiaj w internetowym serwisie Apple.

Od dzisiaj wszystkie salony Apple na całym świecie - z wyjątkiem Chin - będą nieczynne do 27 marca. Chińska Republika Ludowa stanowi wyjątek, gdyż tam liczba infekcji koronawirusem oraz liczba ofiar śmiertelnych wyraźnie spada.

Treść listu Tima Cooka:

Do światowej rodziny Apple,

Globalny zasięg COVID-19 wpływa na każdego z nas. W Apple stawiamy na pierwszym miejscu i robimy to, co robimy z przekonaniem, że technologia może zmienić życie, oraz z nadzieją, że w takim momencie jak obecny, może być ona cennym narzędziem. Nauczyciele wprowadzają innowacje, aby móc prowadzić lekcje na odległość. Firmy eksperymentują z nowymi sposobami utrzymania produktywności. A eksperci medyczni mogą zdiagnozować choroby i dotrzeć do milionów dzięki krytycznym aktualizacjom informacji medycznych w mgnieniu oka. Wszyscy dostosowujemy się i reagujemy na swój własny sposób, a Apple chce nadal odgrywać rolę w pomaganiu jednostkom i społecznościom w stawaniu się silniejszymi.

Ale ten globalny wysiłek - ochrona najsłabszych, badanie tego wirusa i opieka nad chorymi - wymaga całej naszej uwagi i zaangażowani. I chcę Was poinformować o tym, w jaki sposób to robimy.

Wsparcie organizacji charytatywnych

Przekazane przez Apple darowizny na globalną reakcję COVID-19 - zarówno w celu leczenia chorych, jak i w celu zmniejszenia wpływu pandemii na gospodarkę i społeczność - osiągnęły dziś 15 milionów dolarów na całym świecie.

Ogłaszamy również, że wspierając wysiłki w zakresie reagowania na COVID-19 lokalnie, na szczeblu krajowym i międzynarodowym, do każdej dotacji przekazanej przez naszego pracownika będziemy przekazywać dodatkowe środki w tej samej wysokości.

W naszych biurach i sklepach

Po pierwsze, chcę wspomnieć o rodzinie Apple w Chinach. Chociaż liczba infekcji dramatycznie spadła, wiemy, że efekty COVID-19 są nadal silnie odczuwalne. Chcę wyrazić głęboką wdzięczność naszemu zespołowi w Chinach za ich determinację i ducha. Na dzień dzisiejszy wszystkie nasze sklepy w Wielkich Chinach zostały ponownie otwarte. Chcę również podziękować naszemu zespołowi operacyjnemu i partnerom za ich niezwykłe wysiłki w celu przywrócenia naszego łańcucha dostaw. To, czego się razem nauczyliśmy, pomogło nam wszystkim opracować najlepsze praktyki, które ogromnie pomagają w naszej globalnej reakcji.

Jedną z tych lekcji jest to, że najskuteczniejszym sposobem na zminimalizowanie ryzyka przenoszenia wirusa jest zmniejszenie gęstości i maksymalne zwiększenie dystansu pomiędzy ludźmi. Ponieważ liczba nowych infekcji wciąż rośnie w innych miejscach, podejmujemy dodatkowe kroki w celu ochrony członków naszego zespołu i klientów.

Będziemy zamykać wszystkie nasze sklepy detaliczne poza Wielkimi Chinami do 27 marca. Jesteśmy zobowiązani do zapewnienia wyjątkowej obsługi naszym klientom. Nasze sklepy internetowe są otwarte pod adresem www.apple.com, można też pobrać aplikację Apple Store z App Store. Aby uzyskać obsługę i wsparcie, klienci mogą odwiedzić stronę support.apple.com. Chcę podziękować naszym niezwykłym zespołom ds. Handlu detalicznego za ich zaangażowanie we wzbogacanie życia naszych klientów. Wszyscy jesteśmy Wam bardzo wdzięczni.

We wszystkich naszych biurach przechodzimy na elastyczne warunki pracy na całym świecie poza Wielkimi Chinami. Oznacza to, że członkowie zespołu powinni pracować zdalnie, jeśli pozwala na to ich praca, a ci, których praca wymaga obecności na miejscu, powinni postępować zgodnie z wytycznymi, aby zmaksymalizować przestrzeń interpersonalną. Będziemy też kontynuować szczegółowe czyszczenie we wszystkich lokalizacjach. We wszystkich naszych biurach wprowadzamy nowe kontrole zdrowia i kontrole temperatury.

Wszyscy nasi pracownicy godzinowi będą nadal otrzymywać wynagrodzenie tak jak w przypadku normalnej pracy. Rozszerzyliśmy nasze zasady dotyczące urlopów, aby uwzględnić osobiste lub rodzinne okoliczności zdrowotne stworzone przez COVID-19 - w tym powrót do zdrowia po chorobie, opiekę nad chorym, bliską osobę, obowiązkową kwarantannę lub problemy związane z opieką nad dziećmi z powodu zamknięcia szkoły.

Dla naszych użytkowników i partnerów

Wiemy, że nasi użytkownicy cały czas polegają na produktach Apple, a zwłaszcza w takich czasach. Wnosimy tę samą kreatywność i pasję, aby sprostać temu wyzwaniu, które wykonujemy we wszystkim, czego się podejmujemy.

Apple News uruchomił nową sekcję COVID-19, w której użytkownicy mogą mieć pewność, że znajdą najnowsze zweryfikowane raporty z zaufanych serwisów informacyjnych.

Jak zapewne zauważyliście, nasza coroczna Światowa Konferencja Programistów (WWDC) odbędzie się w tym roku w całkowicie nowym formacie online. Widzimy to jako okazję do połączenia twórców z całego świata w innowacyjny sposób.

Patrząc w przyszłość

Nie ma wątpliwości co do wyzwania tego momentu. Cała rodzina Apple jest wdzięczna bohaterskim osobom udzielającym pierwszej pomocy, lekarzom, pielęgniarkom, badaczom, ekspertom ds. zdrowia publicznego i urzędnikom na całym świecie, którzy dali z siebie wszystko, aby pomóc światu w stawieniu czoła zagrożeniu. Nie wiemy jeszcze z całą pewnością, kiedy największe ryzyko będzie za nami.

A jednak inspiruj mnie ludzkość i jej determinacja, którą widziałem we wszystkich zakątkach naszej globalnej społeczności. Jak powiedział Prezydent Lincoln w czasach wielkiej przeciwności: „Okoliczności są pełne trudności, a my musimy w nich powstać. Jako, że nasze wyzwanie jest nowe, musimy myśleć po nowemu i działać po nowemu”.

W ten sposób Apple zawsze stawiało czoła wielkim wyzwaniom. I tak też powstanie, aby sprostać temu.

Tim

Źródło: Apple