Wall Street Journal opublikował wyniki badania firmy analitycznej Ampere Analysis dotyczące liczby użytkowników serwisów oferujących wideo na żądanie w ostanim kwartale minionego roku. Wyniki są w pewnym stopniu zaskakujące. Apple TV+ ma bowiem więcej użytkowników niż Hulu czy Disney+.

I tak Netflix może pochwalić się liczbą 61,3 miliona użytkowników, a z Amazon Prime Video korzysta 42,2 miliona. Następny na liście serwisów VOD pod względem ilości użytkowników jest właśnie Apple TV+ z liczbą 33,6 miliona. Z Hulu korzystają niemal 32 miliony (31,8 miliona), a z Disney+ jedynie 23,2 miliona użytkowników.

Wyniki Apple TV+ to z pewnością sukces, choć pamiętać jednak trzeba, że jest to efekt przyjętej przez Apple polityki dodawania rocznej darmowej subskrypcji do każdego kupionego nowego komputera Mac, iPhone'a, iPada czy Apple TV. Disney+ ma z kolei zasięg ograniczony tylko do kilku krajów na świecie, a jego ekspansja na kolejne rynki planowana jest na wiosnę i lato tego roku. Wtedy wyniki będą prawdopodobnie wyglądać zupełnie inaczej.

Źródło: Daring Fireball