Kolejny rekord przychodów w App Store
Według najnowszego raportu firmy Sensor Tower, w Boże Narodzenie konsumenci wydali aż 193 miliony dolarów na aplikacje w sklepie App Store. Stanowi to 16% wzrost w porównaniu do roku poprzedniego.
Dla porównania, przychody sklepu Google Play wyniosły w tym dniu 84 miliony dolarów, co stanowi wzrost o 2,7% rok do roku. Przychody sklepu App Store stanowiły 70% wszystkich wydatków na aplikacje w tym dniu, które wyniosły aż 277 milionów dolarów, czyli aż o 11,3% więcej niż w poprzednim roku.
Według analityków, wzrost wydatków spowodowany był faktem, że pojawiło się wielu nowych właścicieli urządzeń mobilnych. Co więcej, za znaczną część zakupów zapłacono kartami podarunkowymi, stanowiącymi świąteczny prezent.
Aż 210 milionów dolarów wydano na gry, które wygenerowały 76% przychodów w obu sklepach - wzrost o około 8% w porównaniu do poprzedniego roku. Największy przychody wygenerowała gra PUBG Mobile. Gracze wydali aż 8,5 miliona na zakupy w tej aplikacji.
Aplikacja spoza kategorii gier, która przyniosła największe przychody to Tinder. Użytkownicy wydali w niej 2,1 miliona dolarów.
Źródło: MacRumors