W zeszłym roku analitycy firmy eMarketer przewidywali, że płatności mobilne Starbucks będą wiodły prym na rynku amerykańskim do 2022 roku. Krajobraz ten zmienił się jednak dużo szybciej.

Według najnowszych danych w USA z Apple Pay na koniec tego roku będzie korzystało niemal 30,5 miliona klientów (wzrost o 11 milionów względem zeszłego roku). Dla porównania z płatności Starbucks będzie korzystało około 25 milionów użytkowników (wzrost o 4 miliony). Bardzo możliwe, że już w tym momencie Apple przegoniło Starbucks'a.

Wydaje się, że technologiczny gigant już nie utraci palmy lidera na amerykańskim rynku, natomiast firma z Seattle będzie walczyła z Google Pay oraz Samsung Pay. Obie metody płatności na koniec tego roku mają osiągnąć odpowiednio 12,1 oraz 10,8 milionów użytkowników.

Warto przypomnieć, że płatności Starbucks działają jedynie w kawiarniach sieci, żeby zapłacić, trzeba przy kasie pokazać specjalny kod QR, który zostanie zeskanowany przez pracownika. Dodatkowo są one połączone z programem lojalnościowym firmy.

Źródło: Finance Yahoo