*Kiedy będziecie czytać niniejszą relację, tutaj w San Francisco trwa jeszcze noc. Zakończył się dzień poprzedzający oficjalne otwarcie targów i konferencji Macworld | iWorld.
*

Dla nas impreza ta rozpoczęła się jednak właśnie tego dnia. Wszystko za sprawą bankietu prasowego, podczas którego niektórzy wystawcy mieli możliwość zaprezentowania się dziennikarzom i blogerom, poza oficjalną halą wystawową. Niektóre z produktów prezentowane były także w lobby Moscone Center West.

Tak jak rok temu, tak i obecnie na bankiecie prasowym i w lobby przeważały akcesoria dla urządzeń z iOS, iPhone'ów i iPadów. Zobaczyć mogliśmy m.in. kilka etui dla iPada, wyposażonych w klawiatury bluetooth.

Wrażenie zrobiła też na nas aplikacja Teen Agree, pozwalająca rodzicom na kontrolowanie ich nastoletnich pociech, posiadających już prawo jazdy. Mogą oni na przykład określić obszar, na którym taki nastolatek może prowadzić samochód, i sprawdzać czy faktycznie trzyma się tej umowy i czy prowadzi bezpiecznie. Okazuje się, że aż 45 procent amerykańskich nastolatków pisze sms-y w trakcie prowadzenia samochodu.

W lobby hali wystawowej można było zobaczyć także specjalne etui dla iPhone'a z otwieraczem do butelek i dedykowaną aplikacją do ich zliczania. Zaprezentowano dwie wersje tychże. Pierwsza z nich posiada po prostu tradycyjny otwieracz wtopiony w plastik, podczas gdy druga, to już bardziej wyrafinowana konstrukcja, w której otwieracz jest rozkładany wtedy, kiedy go potrzebujemy.

Ciekawie wyglądały też pędzle Nomad Play dla iPada, pozwalające na bardzo realistyczne rysowanie. Mam nadzieję, że będziemy mogli przetestować je na dniach.

Największe wrażenie zrobiły na nas specjalne etui do iPada i MacBooków, firmy Lifstil, wykonane z włókna szklanego - materiału, z którego wykonuje się deski snowboardowe. Dostępne w różnych wariantach kolorystycznych i wzorach. Te ostatnie nadrukowane są od wewnątrz, nie ma więc strachu o starcie czy zdarcie ich fragmentu, podczas korzystania z iPada czy MacBooka, umieszczonego w takiej obudowie.

Trudno nam jeszcze ocenić, wszak jak dotąd mieliśmy okazję zobaczyć ofertę tylko parunastu wystawców, ale przyglądając ich pełną listę, widać wyraźną przewagę usług, aplikacji i akcesoriów dla urządzeń mobilnych Apple'a. Przejawia się to oczywiście także w zmianie nazwy samej imprezy. Macworld | iWorld wydaje się być nazwą tymczasową. Zmieniły się także kolory, towarzyszące tej imprezie. Niebieski zastąpiony został przez czarny. Na stoisku z gadżetami i ciuchami festiwalu można dostać zarówno koszulki z przejściowym logo jak i z samym iWorld. Czas pokaże.