Według najnowszego raportu firmy zajmującej się badaniami rynkowymi Pew Research Center, już 19 procent dorosłych mieszkańców Stanów Zjednoczonych posiada urządzenie typu tablet.

Miniony okres świąteczny okazał się fantastycznym pod względem sprzedaży tabletów. Liczba posiadaczy takich urządzeń w USA wzrosła niemal dwukrotnie - z 10 procent (grudzień 2011 r.) do wspomnianych aktualnych 19 procent. Łączny margines błędu dla obu wartości wynosi +/- 2,4 procent. Dokładne informacje na temat powyższych badań rynkowych przeprowadzonych przez Pew Research Center znajdziecie na oficjalnej stronie firmy.

Z otrzymanych wyników można wywnioskować, że przez większość drugiej połowy minionego roku ogólna sprzedaż tabletów była na stosunkowo niskim poziomie - dopiero w okresie świątecznym klienci ruszyli do sklepów i nastąpił drastyczny wzrost. Niewątpliwie, znaczną część sprzedanych wówczas tabletów stanowiły iPady firmy Apple. Mimo wciąż rosnącej w siłę konkurencji, iPad pozostaje liderem swojego rynku, posiadając udział równy ok. 60 procentom (grudzień 2011 r.).

Źródło: Pew, The Verge