Otwarcie od właściwie samego początku istnienia Apple Music na konkurencyjną platformę było przez wielu użytkowników zarówno iOS jak i Androida kwestionowane. W komentarzach w sklepie Google Plus ortodoksyjni użytkownicy Androida nie zostawiali na tym programie początkowo suchej nitki. Technologiczne sekciarstwo jest jednak marginesem, a większość użytkowników po prostu wybiera te usługi i aplikacje, które najbardziej im odpowiadają. Tak jest też w przypadku aplikacji Apple Music dla systemu Android.

Zdaniem firmy analitycznej SensorTower aplikacja Apple Music zainstalowana jest na 40 milionach urządzeń z systemem Android. Większość z nich, 28%, to urządzenia w USA. Kolejne 7% z tej puli stanowią urządzenia w Indiach, 6% w Wielkiej Brytanii, 5% w Brazylii i 4% w Rosji. Pozostałe 50% rozkłada się na urządzenia z systemem Android i zainstalowaną aplikacją Apple Music działające w pozostałych krajach świata.

Oczywiście pamiętać należy o tym, że samo zainstalowanie aplikacji nie oznacza od razu opłacenia subskrypcji. Możliwe też, że wielu użytkowników pobrało aplikację by skorzystać z darmowego trzymiesięcznego okresu próbnego, a następnie zrezygnowali z dalszej subskrypcji. Z pewnością jest pewne grono tych, którzy korzystają zarówno z urządzeń Apple, jak i smartfonów czy tabletów z systemem Android i zdecydowali się na Apple Music, a nie na konkurencyjne usługi, jak Spotify, Google Play Music czy Tidal.

Wczoraj aplikacja Apple Music dla systemu Android została zaktualizowana. Dodano w niej m.in. przebudowaną kartę „Przeglądaj” oraz wsparcie dla Chromebooków.

Źródło: SensorTower