Apple ze swoim smart zegarkiem niewątpliwie zdominowało rynek urządzeń wearables. Nawet jeżeli do jednej puli zaliczymy również różnego rodzaju opaski, to amerykański producent wypada rewelacyjnie na tle konkurencji. Analitycy firmy IDC opublikowali raport dotyczący sprzedaży tych urządzeń w czwartym kwartale 2018 roku.

W okresie od października do końca grudnia Apple sprzedało 16,2 miliona zegarków, co przełożyło się na 27,4-procentowy udział w rynku. W porównaniu do analogicznego okresu rok temu firma straciła 2,2% udziału w rynku, mimo większej liczby sprzedanych produktów (wzrost o niemal 3 miliona). Na drugim miejscu uplasowało się Xiaomi - 7,5 miliona sprzedanych urządzeń. Dzięki takiemu wolumenowi sprzedaży firma zdobyła 12,6% udziału w rynku. Ostatnie miejsce na podium zajął Huawei. Chiński gigant w czwartym kwartale sprzedał 5,7 miliona urządzeń (9,6% udziału). Warto zwrócić uwagę, że w porównaniu do analogicznego okresu rok temu firma zwiększyła sprzedaż aż o 248,5%. Czwarte i piąte miejsce zajął odpowiednio FitBit i Samsung.

W okresie od października do grudnia wszyscy producenci sprzedali niemal 60 milionów urządzeń. Jest to wzrost o 31,4 punkta procentowego względem czwartego kwartału 2017 roku (sprzedaż na poziomie 45,1 miliona urządzeń).

Należy pamiętać, że dane te dotyczą wszystkich urządzeń - zarówno zegarków jak i opasek.

Źródło: 9To5Mac