Jak wynika z raportu opracowanego przez analityków z Sensor Tower, w 2018 roku przeciętny użytkownik iPhone'a ze Stanów Zjednoczonych wydał w App Store 79 dolarów. Wliczone są w to zakupy aplikacji jak i zakupy w aplikacjach.

W porównaniu do roku 2017 wydatki te wzrosły o 36%. Wtedy przeciętny użytkownik iPhone'a wydał w tym wirtualnym sklepie 58 dolarów.

App Store

Aż 56% z 79 wydanych dolarów przeznaczonych zostało na gry. Na aplikacje z tej kategorii wydano zatem 44 dolary. W 2017 roku było to 36 dolarów. Pozostałe kategorie, w których odnotowano najwyższe wydatki to rozrywka, muzyka, sieci społecznościowe i styl życia.

App Store

Według analityków, wzrost wydatków spowodowany jest promowaniem modelu subskrypcyjnego.

Warto przypomnieć, że w okresie świątecznym ubiegłego roku, tj. od Wigilii do Sylwestra użytkownicy wydali na aplikacje 1,22 miliarda dolarów. Co więcej, w Nowy Rok sprzedano aplikacje o wartości ponad 322 milionów dolarów - to nowy rekord przychodów osiągniętych w ciągu jednego dnia.

Źródło: MacRumors