Google bierze na cel iPhone'a w kampanii reklamowej Pixel 3
W listopadzie ubiegłego roku firma Google wprowadziła funkcję Night Sight, czyli tryb pozwalający na uzyskiwanie dobrej jakości zdjęć wykonywanych w warunkach słabego oświetlenia. W swojej nowej kampanii reklamowej Google chwali się rezultatami działania tej funkcji porównując zdjęcia wykonane smartfonem Pixel 3 ze zdjęciami z iPhone'a X lub XS.
Zamieszanie wprowadza informacja znajdująca się na porównywanych fotografiach. Napis, który rzuca się w oczy sugeruje, że zdjęcie wykonane jest iPhone X, ale w lewym dolnym narożniku przeczytać można, że zdjęcie zrobione jest iPhonem XS. Nie jest to pierwszy raz, kiedy Google porównuje swoje smartfony z urządzeniami Apple. W listopadzie 2018 roku z takiego porównania skorzystano podczas premiery smartfonów Pixel 3.
To, którym modelem smartfona Apple zostało zrobione zdjęcie nie ma w tym przypadku dużego znaczenia. Fotografia wykonana z pomocą technologii Night Sight robi duże wrażanie. Na zdjęciu wyraźnie widać postać kobiety oraz jaskrawe światła neonów i chmury na niebie. Minusem jest nieco rozmyte tło. Na drugiej fotografii postać jest zdecydowanie gorzej doświetlona co sprawia, że trudną ją w ogóle dostrzec.
Więcej na temat Night Sight przeczytać można na blogu Google poświęconemu sztucznej inteligencji, która wykorzystywana jest przy robieniu zdjęć w tym trybie.
Źródło: 9To5Google