CES 2019 – motoryzacja i technologia
Targi Consumer Electronic Show są rozbite na kilka kompleksów, które stopniowo odwiedzamy. Wczoraj skupiliśmy się na hali z rozwiązaniami motoryzacyjnymi, mniejszej imprezie ShowStoppers oraz ośrodku Google Assistant, który opisywaliśmy w poprzednim artykule.
Pierwszy dzień targów CES rozpoczęliśmy od konferencji Mercedes-Benz. Niemcy zaprezentowali nową odsłonę modelu CLA. Samochód został wyposażony w system MBUX, który przybrał formę asystenta głosowego, mającego za zadanie ułatwić życie kierowcom. Sztuczna inteligencja rozpoznaje po głosach pasażerów (aktywacja następuje po wywołaniu frazy „Hey Mercedes”), a dzięki współpracy z zegarkami Garmin potrafi dostosować warunki w pojeździe do preferencji kierowcy. CLA nowej generacji zadebiutuje w salonach na wiosnę. Dodatkowe informacje zostały przedstawione na stronie producenta.
Na targach widać sporo firm, których działania oscylują wokół tematu autonomicznych przejazdów. Udało nam się zobaczyć zarówno rozwiązania w postaci specjalnego oprogramowania, jak i elementy hardware'owe (na przykład lidary oraz rozmaite czujniki) czy też gotowe pojazdy. Wyjątkowo ciekawie prezentowały się elektryczne samochody firmy Byton. Chińczycy zaprezentowali model M-Byte, który został wyposażony w silnik o mocy 270 koni (w podstawowej wersji) oraz akumulator, który pozwoli na przejechanie do 350 kilometrów. Na kierownicy został umieszczony 7-calowy ekran, a deskę rozdzielczą zastąpił 48-calowy wyświetlacz. Samochód trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku. Producent zaznacza jednak, że na CES zobaczyliśmy jedynie jego koncept.
Na hali motoryzacyjnej duże wrażenie zrobiły na nas również łaziki autonomiczne, który zostały stworzone przede wszystkim z myślą o rolnikach. Mają one same przewozić z pola na przykład zebrane warzywa. Ciekawie prezentowały się również autonomiczne autobusy, a także elektryczne skutery czy też pierwszy elektryczny motocykl firmy Harley-Davidson. Relatywnie słabe osiągi (3,5 sekundy do 100 km/h, Vmax 170 km/h) oraz niski zasięg (170 km) nie pozwalają jednak zachwycać się nad tym produktem.
Zachęcamy do śledzenia naszej relacji na dedykowanej podstronie. Jej partnerem jest ING Bank Śląski.
Luźną relacje z naszego wyjazdu możecie także śledzić na Snapchacie oraz Instagramie.
P.S. Reklama Apple jest świetnie widoczna w okolicy pierwszego kompleksu targów, który wczoraj odwiedziliśmy.