Dwa lata po wejściu na polski rynek VOD usługa Showmax zostanie zamknięta 31 stycznia przyszłego roku.

W oficjalnym komunikacie przeczytać można:

31 stycznia 2019 Showmax wycofuje się z Polski, a usługa nie będzie już dostępna. Jest to następstwem strategicznej decyzji właściciela Showmax – Naspers Group, o wycofaniu się z działalności w sektorze rozrywki wideo prowadzonej w ramach MultiChoiceGroup (MCG), do której włączony został Showmax. Naspers wprowadzi MCG na giełdę w Johannesburgu i przestanie być jej właścicielem. Pomimo dobrych wyników i popularności serwisu, dalszy rozwój Showmax Polska, jako jedynej firmy działającej w obszarze wideo poza Afryką, nie mieści się w ramach przyjętej strategii zarówno MCG, która koncentruje się na kontynencie afrykańskim, jak i Naspersa. Showmax Africa będzie nadal działać jako część MultiChoice Group, a zmiany nie dotyczą pozostałych inwestycji Naspersa w Polsce.

Jesteśmy bardzo wdzięczni wszystkim partnerom, klientom i zespołowi Showmax, którzy wspierali Showmax od momentu powstania prawie dwa lata temu i przykro nam, że ta historia się już kończy.

Showmax zdecydowanie przegrywał ofertą z Netfliksem czy HBO Go, jednak poza ofertą zagranicznych filmów i seriali serwował także wiele pozycji z kina polskiego, wspierał także rodzime produkcje. Na uwagę zasługuje choćby serial „Rojst”, moim zdaniem zdecydowanie lepszy od rodzimych produkcji na Netfliksie właśnie.

Niestety to co ciekawe w ofercie Showmaksa można było zobaczyć w dwa lub trzy miesiące i to nie koniecznie korzystając z serwisu codziennie. Biorąc pod uwagę to, że dostęp do niego oferowany był za darmo na krótszy lub dłuższy okres m.in. przez Play, łatwo się domyślić, że mało kto decydował się na dalsze opłacanie abonamentu. Zwłaszcza, że przynajmniej jedną z produkcji tego serwisu - „Ucho Prezesa” - można było oglądać także w serwisie YouTubie.